Antara punca sebenar anak Rosyam tidak dibenarkan bekerja di Hamleys


Punca sebenar anak Rosyam tidak dibenarkan bekerja di Hamleys

Memang banyak kedai-kedai di Malaysia ni yang rasis dan mengikut kemahuan mereka bukan kualiti yang diperlukan.


Terbaru mengenai Hamleys sebuah kedai permainan kanak-kanak yang menjadi bualan hangat apabila tidak membenarkan anak kepada aktor terkenal, Nur Lisa Rosyam Nor untuk bekerja di syarikat berkenaan gara-gara anak Rosyam bertudung sahaja.

Hamleys telah pun meminta maaf dan inilah punca sebenar daripada hal itu berlaku melalui portal mStar.
"Setelah disiasat salah seorang pekerja kami yang baru dan tidak mempunyai kuasa untuk menemuduga atau mengambil pekerja telah memberi maklumat yang tidak betul kepada anak Datuk Rosyam.

"Tindakan disiplin telah pun diambil terhadap pekerja ini dan pihak kami berasa amat kesal dengan insiden ini dan berharap pihak Datuk Rosyam dan anaknya menerima permohonan maaf ini,"


"Hamleys tidak mempunyai sebarang polisi yang mana pekerja wanita tidak dibenarkan memakai hijab malah kami mengalu-alukan semua yang ingin bekerja untuk datang membuat permohonan kerja, tidak kira bangsa atau agama,"
Dan ini komen Rosyam Nor mengenai syarikat berkenaan.
"Sedih, hari ini anak saya yang baru habis SPM pergi minta kerja untuk isi masa terluang tetapi dengan syarat kena bukak tudung. Kedai Hamleys kurang ajar!,"

"Sekiranya ada diskriminasi sebegitu bagaimana wanita Islam yang bertudung ingin mencari kerja? Tidak salah rasanya mengambil pekerja yang menutup aurat.

"Kelantangan saya mengenai perkara ini bukan ingin memburuk-burukkan sesiapa tetapi sebagai pengajaran agar ia tidak berulang di kemudian hari," katanya.


Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.