Bila Pasangan Sanggup Curi Televisyen 50 Inci Demi Gembirakan Anak-Anak


Pasangan Curi Televisyen 50 Inci Demi Gembirakan Anak-Anak

KUALA TERENGGANU - Demi mengembirakan keempat-empat anak, sepasang suami isteri sanggup memilih jalan untuk mencuri televisyen milik sebuah pasar raya.

Dalam kejadian Khamis lalu kira-kira jam 6.30 petang, pasangan yang masing-masing berusia 26 dan 34 tahun terpaksa memilih cara itu kerana berdepan dengan masalah kewangan disebabkan faktor kemiskinan.

Pasangan tersebut menggunakan troli milik pasar raya itu untuk membawa keluar televisyen bersaiz 50 inci. Si suami dengan lagak selambanya menolak troli berkenaan sehingga berjaya keluar dari pasar raya tanpa ditahan oleh mana-mana pengawal keselamatan bertugas.

Bagaimanapun, kegembiraan hati anak-anak mereka hanyalah selama tiga hari sahaja apabila ibu dan bapa mereka ditahan oleh pihak polis pada jam 2.30 semalam di kediaman mereka di Kampung Seberang Takir.

Pasangan aktiviti jenayah pasangan berkenaan berjaya dikesan setelah pihak pasar raya menyedari kehilangan sebuah televisyennya semasa membuat pengiraan stock dan membuat penelitian menerusi kamera CCTV.

Pihak polis juga turut merampas semula televisyen berkenaan yang diletakkan di ruang tamu kediaman pasangan terbabit.

Mahkamah Rendah Kuala Terengganu membenarkan suspek perempuan direman selama dua hari, manakala suspek lelaki selama empat hari untuk disiasat mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan kerana mencuri dalam bangunan. 

Jika disabitkan kesalahan, mereka berdua boleh dijatuhkan hukuman penjara 10 tahun dan denda. - MY MEDIA HUB

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.